Pagini

Spusele lui Budha:“Nu credeţi în buna credinţă a tradiţiilor, chiar dacă datează de generaţii şi sunt larg răspândite. Nu credeţi un lucru numai pentru că mulţi alţii vorbesc despre el. Nu credeţi în bunele intenţii ale înţelepţilor din vremurile trecute. Nu credeţi în ceea ce v-aţi imaginat, sugestionându-vă că un zeu a fost sursa voastră de inspiraţie. Nu credeţi în autoritatea maeştrilor şi a preoţilor. După ce examinaţi totul, credeţi numai în ceea ce aţi verificat şi experimentat singuri şi consideraţi a fi rezonabil după felul vostru de a fi.”

miercuri, 12 decembrie 2012

Riturile tibetane de reintinerire


Reîntoarcerea vârstei biologice

Curăţarea centrilor de putere

Sincronizarea centrilor de putere

Recuperarea virilităţii şi feminităţii

Flexibilizarea tendoanelor şi articulaţiilor

Izvorul tineretii




Trăim într-o lume în continuă mişcare, însă corpurile noastre fac de o sută de ori mai puţină mişcare decît acum o sută de ani. Tot mai mulţi resimt efectele stilului de viaţă modern asupra sănătăţii.

Este timpul să ne întoarcem la înţelepciunea străveche a simplităţii, practicînd Cele 5 rituri pentru reîntinerire.


Aceste 5 rituri au un efect neîntrecut de nicio practică fizică, efectul de a reîntoarce ceasul biologic, producând efectiv reîntinerirea fizică.


Este un sistem care cere foarte puţin, însă oferă o vigoare stabilă, care creşte în timp odată cu practica.


Efectele se răsfrîng automat asupra stării psihice, generând o stare de confort şi armonie internă.


Spre deosebire de antrenamentele fizice obişnuite, această practică include elemente de alchimie internă, care dezvoltă în acelaşi timp Apa şi Focul din corp. Sistemele care dezvoltă doar Focul aduc rezultate rapide, urmate, într-un timp relativ scurt, de procese de degenerare precum uscarea şi îmbătrânirea prematură.



Sunt multe istorisiri si povesti despre lamasii ciudati si invaluiti in mister numiti uneori chiar supraoameni ce locuiesc in zona Tibetului, care uimesc intreaga lume cu capacitatile si puterile lor incredibile si inaccesibile omului de rand. Multi au auzit de “testul de initiere” ce are loc iarna, in noapti geroase, cand discipolii dezbracati, se invelesc pe rand, cu mai multe cearsafuri ude, pe care le usuca cu caldura degajata de propriul lor corp.


Mai putin cunoscut este poate ordinul lamasilor “Lung – Gom – Pa”, care isi ingreuneaza corpul cu lanturi si alte obiecte metalice, dupa care sfideaza legea gravitatiei, deplasandu-se cu o viteza incredibila, in salturi de pana la 10 metri. Lista “puterilor” acestor oameni poate continua cu mersul pe apa, sau prin foc, cu demonstratii de telekinezie, telepatie, vederea viitorului, a aurei, vindecari miraculoase si multe altele, aproape la nesfarsit.

Totusi, una din cele mai interesante capacitati ale unora ditre acesti oameni, pare aceea de a nu imbatrani. Aceasta a fost dezvaluita prima data lumii occidentale, de Peter Kelder, in 1939, in cartea sa “Ochiul Revelatiei (The Eye of Revelation)”, in care autorul afirma ca a aflat despre Ritualul Tibetan de la un fost colonel al armatei britanice, care a servit in India.



Conform autorului, colonelul Bradford (pseudonim) a gasit in acea parte a lumii lamaseria unde se practica Ritualul, a exersat cativa ani si s-a intors complet reantinerit, invatandu-i la randul sau pe altii.

Originea Ritualului, e foarte discutata si disputata, unii atribuind-o sistemului de exercitii tibetane (’phrul ‘khor). Altii spun ca face parte din Yoga, iar alte factiuni sustin ca cele cinci exercitii (ritualuri) preced Yoga cu cel puti 700 de ani, deci nu au nici o legatura cu aceasta.

Ce este cert, in privinta ritualului tibetan?


Cele 5 exercitii, combina rotirea cu patru miscari, intalnite in posturile din yoga.




Atunci cand Campul Energetic de Lumina devine toxic,in urma poluantilor din mediu si a celor emotionali,chacrele se infunda.Procesul este analog unui motor ale carui pistoane sunt blocate in mocirla.Chacrele se infunda cu reziduuri si incep sa se invarteasca alene,astfel incat nu mai avem energie si devenim usor iritabili sau deprimati.In cele din urma,ele se inchid,iar sistemul nostru imunitar cedeaza.Calitatea rezervelor de combustibil din Campul Energetic de Lumina ne influenteaza longevitatea.Atunci cand rezervele noastre de energie devin toxice,chacrele transporta aceste toxine inspre sistemul nervos central si ne imbolnavim sau chiar murim.Eficienta cu care ne inoim rezervele de energie determina cat de activi si de sanatosi ramanem.Calitatea rezervelor noastre de energie de Lumina influenteaza pana si felul in care imbatranim.Oamenii de stiinta care studiaza imbatranirea au descoperit ca ceasurile biologice din corp nu actioneaza dupa timpul liniar.Celulele noastre nu au un numar limitat de ani.

In schimb,au un numar limitat de viatii,un numar limitat de dati in care se pot multiplica sau si isi pot face copii fidele.Sa spunem,de exemplu,ca celulele ficatului isi pot face o suta de copii,inainte de a incepe sa cedeze.Daca ai ingheta niste celule hepatice dupa patruzeci si noua de replicari,ele ar continua sa se divida de inca cinzeci su unu de ori.Chiar daca fiecare celula poate avea o suta de vieti,obiceiurile tale alimentare si stilul de viata vor avea mare influenta asupra calitatii vietii.Daca vei consuma cantitati mari de alcol,vei reduce durata de viata a ficatului.Tot atat de importanta pentru longevitate,ca si stilul de viata si dieta,este calitatea rezervelor din Campul Energetic de Lumina.Chiar daca nicio proba de laborator nu coreleaza rezervele campului luminos cu durata de viata a celulelor,samanii considera ca puritatea si calitatea acestor energii vitale este o determinanta a longevitatii.Atunci cand ne aflam intr-o stare de stres emotional sau fizc,ne irosim foarte repede rezervele de combutibil,care scad in mod periculos.Campul Energiei Luminoase,asemenea unei baterii,poate opera la capacitate maxima doar atunci cand devine capabil sa se regenereze.Cu totii cunoastem oameni care au imbatranit brusc,dupa un divort ori pierderea unei persoane dragi.

De cat de bine pastram si ne regeneram rezervele de Lumina,depind durata si calitatea vietii noastre.O chacra curata este capabila sa atraga energie naturala,pentru a umple rezervele din Campul Energiei Luminoase,pastrandu-ne sanatatea intr-o stare exceptionala.Procesul de Iluminare poate fi,de asemenea,folosit pentru a atinge superlongevitatea.Biologii compara cateodata procesul de imbatranire a celulelor,cu efectuarea unei fotocopii a unei fotocopii.La cea de-a 99-a fotocopie,imaginea incepe sa devina neclara.Cand ne apropiem de varsta de patruzeci de ani,pielea noastra incepe sa isi piarda elasticitatea,ridurile superficiale din jurul ochilor devin tot mai pronuntate si incep sa apara ridurile adanci.Ce bine ar fi daca am putea gasi imaginea originara,ca sa-i facem o copie!.Prin Procesul de Iluminare putem face o copie a primei imagini.Ne putem informa corpurile de la aceasta sursa originara,care informeaza tot ceea ce inseamna viata.Aceeasi sursa care informeaza copacii si Calea Lactee ne poate informa si pe noi,atunci cand practicam vindecarea prin intermediul Campului Energetic de Lumina.

Rotirea supune corpul unei forte centrifuge, iar celelalte 4 exercitii realiniaza energiile alchimice care circula de-a lungul coloanei vertebrale (foc, apa, aer, pamant) si readuc functionarea chakrelor in parametrii normali, ceea ce curata aura, revitalizeaza si reechilibreaza intregul organism, cresc vitalitatea si reduc efectele imbatranirii. La varsta de 25 de ani chacrele ating maximum lor de viteza si functioneaza la intreaga capacitate Pe parcursul inaintari in varsta unele chacre datorita ritmului dezechilbrat de viata,isi incetinesc rotatia.,ducand in felul acesta la disfunctionalitati in organism.Riturile tibetane aplicate sarguincios zilnic,restabilesc aceasta viteza de rotatie si de sens al rotirii,ca la 25 de ani,echilibrand si revitalizand astfel toate functiile.Se are in vedere, de asemenea ca aceste rituri sa devina maxim eficiente, sa fie potentate si printr-un regim echilibrat de viata in care dieta si relaxarea joaca un rol primordial.






Cum se practica Ritualul Tibetan?

Reguli generale:


- intotdeauna se incepe cu rotirea corpului, urmata de celelalte 4 exercitii;


- rotirea se face in sensul acelor de ceasornic (de la stanga la dreapta), indiferent de emisfera in care va aflati;


- este bine, dar nu obligatoriu ca respiratia sa se faca numai pe nas;


- desi e indicat ca exercitiile sa inceapa orientat cu fata spre nord, acest aspect nu este obligatoriu si nu trebuie urmarit cu obstinatie;


- fiecare exercitiu, se repeta de cel mult 21 de ori, dupa care se trece la urmatorul;


- in timpul exercitiilor, niciodata nu trebuie sa apara senzatia de discomfort (nu fortati niciodata – in cazul acesta, mai mult nu inseamna mai bun);


- este indicat ca incepatorii sa abordeze fiecare exercitiu cu un numar mai mic de repetari (eventual 3), pe care il vor creste ritmic, saptamanal, sau chiar lunar, pana ajung la numarul maxim (optim) de 21 de repetari;


- daca unul dintre exercitii va pare mai dificil si nu va permite cresterea numarului de repetari in ritmul celorlalte, nu fortati, ci aplicati o crestere mai lenta, pana ajunge si el la numarul optim de repetari;


- pentru a obtine beneficiul maxim, e bine ca Ritualul sa fie practicat zilnic, cu cel mult o zi pauza pe saptamana;


- daca ati intrerupt ritualul, nu este strict obligatoriu sa-l reluati de la inceput, dar functie de lungimea pauzei, poate fi necesar sa reincepeti cu un numar redus de repetari;


- este indicat ca exercitiile 2, 3, 4 si 5 sa nu fie practicate pe o suprafata tare si rece (ciment sau piatra – folositi o patura, un covor sau o saltea de fitness);


- inainte de a incepe fiecare exercitiu, incercati 5-10 secunde, sa va concentrati asupra lui;


- nu folositi incaltaminte si\sau imbracaminte care va poate deranja in timpul exercitiilor (prea stramta, prea larga, etc.)


- in imaginile insotitoare, se arata ritmul indicat al respiratiei, cu ajutorul sagetilor, IN-inspiratie si OUT-expiratie;


- executia corecta si in intregime a Ritualului, poate dura intre 7 si 15 minute



# Exercitiul 1 – Energie (Mental – rotirea insasi, curata energia corpului)
Stati drept, in picioare, mainile intinse lateral, paralel cu solul, palmele orientate spre pamant, picioarele apropiate.

Va rotiti de la stanga spre dreapta (in sensul acelor de ceasornic), de cel mult 21 de ori.


* Comentarii:


- rspiratia are loc normal (de voie), in timpul exercitiului;


- la inceput rotirea poate fi mai lenta, dar in timp viteza de rotatie trebuie sa creasca pana cand mainile sunt tinute intinse si ridicate de forta centrifuga (aveti grija sa nu fortati);


- daca dupa rotiri, va simtiti ametiti, lipiti palmele in fata in pozitia de rugaciune, sau “namaste”, priviti fix la varfurile degetelor mari si in scurt timp trece


;# Exercitiul 2 – Pamant (Gat – tot corpul este direct conectat la pamant – energia telurica)


Stati intins pe spate, picioarele apropiate, mainile intinse pe langa corp cu palmele spre sol.

Ridicati capul de pe sol, apasand cu barbia in piept si in acelasi timp, ridicati si picioarele la verticala fata de sol.


Reveniti la pozitia intinsa de la inceput.


* Comentarii:


- in timpul ridicarii capului si picioarelor, inspirati cat mai profund;


- in timpul revenirii la pozitia culcat, expirati complet;


- desi e indicat ca genunchii sa fie intinsi, nu e obligatoriu;


- in cele 5-10 secunde de concentrare de la inceput, incercati sa simtiti energia telurica (legatura cu pamantul)

# Exercitiul 3 – Aer (Piept – se concentreaza pe piept, plamani)
Ingenunchiati pe sol, cu corpul drept si privirea inainte.


Mainile sunt pe langa corp, cu palmele sprijinite putin oblic de coapse, in partea posterioara (sub fese).


Inclinati capul inainte, apasand cu barbia in piept.


Inclinati capul cat mai mult pe spate, arcuind la maxim si coloana vertebrala, sprijinindu-va cu palmele pe coapse si cu coatele orientate spre inapoi.


Reveniti la pozitia de pornire, cu coatele intinse.


* Comentarii:


- la arcuirea pe spate, inspirati profund;


- la revenirea in pozitia de pornire, expirati complet;


- talpile se sprijina cu varfurile degetelor pe sol


# Exercitiul 4 – Apa (Stomac – se concentreaza pe zona abdominala, cu cele mai multe fluide din corp)
Va asezati pe sol, cu picioarele intinse inainte, aproximativ 15cm intre calcaie, palmele presate pe sol, cu degetele lipite si orientate spre inainte, in dreptul feselor.


Inclinati capul inainte, presand cu barbia in piept.


Lasati capul cat se poate de mult pe spate, ridicand corpul, cu genunchii indoiti si bratele intinse.


Reveniti la pozitia de pornire.


* Comentarii:


- la ridicarea corpului, inspirati profund;


- la revenirea in pozitia sezand, expirati complet;


- in pozitia ridicat, trunchiul este orizontal, drept, in continuarea coapselor, in unghi drept fata de gambe si brate, cu capul cat mai mult lasat pe spate si arata ca o masa;


- pe finalul pozitiei ridicate (masa) incercati 1-2 secunde sa incordati toti muschii corpului



Foc (Zona Bazala – prin intensitate, genereaza caldura corporala)

Stati in sprijin pe palme si varfurile picioarelor, cu spatele arcuit (bazinul aproape lipit de sol) si capul impins cat mai mult pe spate (pozitie aproximativ similara cu “cobra” din yoga).

Impingeti capul inainte apasand cu barbia in piept si ridicati cat puteti de sus bazinul, cu picioarele intinse si bratele in prelungirea trunchiului, astfel incat formati o litera “V” intoarsa la 180 de grade.


Reveniti la pozitia de pornire.


* Comentarii


- intre palme, ca si intre talpi, este o distanta de aproximativ 60 de centimetri;


- in timp ce ridicati bazinul, formand litera “V” rasturnata, inspirati profund;


- la revenirea in pozitia de pornire (cobra) expirati complet;



ATENTIE

- acest exercitiu,creste presiunea arteriala (tensiunea); in caz ca aveti probleme, reduceti numarul de repetari, in limita comfortului personal si abordati o crestere mai lenta a numarului de repetari;



- numai la acest exercitiu, inspiratia se face pe nas, iar expiratia pe gura, emitand sunetul (”haaa”)

Acesta este “Ritualul Tibetan”, suita de cinci exercitii, care atunci cand sunt practicate corect si in numarul optim, de 21 de repetari, va dau o neasteptata energie, vioiciune, pofta de viata, regleaza functiile corpului si atenueaza, sau chiar anuleaza (ba in unele cazuri a si inversat) procesul de imbatranire.

In concluzie, va doresc mult succes, aplicare reusita si implinirea obiectivului, in caz ca vi l-ati propus, nu inainte totusi de a va avertiza, ca Ritualul are si un mic secret. Este vorba de un al 6-lea exercitiu, care le incoroneaza pe celelalte 5 si care in multe prezentari ale Ritualului nu este aratat si nici macar mentionat.

Probabil multi stiti faptul ca disciplinele, stiintele, mai mult, sau mai putin ezoterice, cum ar fi yoga de exemplu, se recomanda a fi practicate cel putin la inceput, sub directa supraveghere a unui instructor.

Asta din cauza ca unele exercitii, posturi, metode, benefice de altfel, in caz ca sunt numai putin gresite, fortate, sau incorect aplicate, pot face mai mult rau decat bine. Acesta este si cazul celui de-al 6-lea exercitiu din “Ritualul Tibetan”(Udhyana Bandha). In cazul nostru, acest exercitiu, prin ridicarea diafragmei, comprima si forteaza putin muschiul inimii. Din aceasta cauza se recomanda o deosebita prudenta, sau chiar se interzice cardiacilor in fazele de inceput. 

E bine sa-ntelegeti ca, chiar daca ati facut progrese, si ati ajuns sa lucrati cu numarul optim (21) de repetari, nu sunteti deja maestrii, iar stapanirea “la perfectie” a Ritualului, s-ar putea sa va ia ceva mai mult timp decat va asteptati.

Totodata, in traditia tibetana, se spune ca cel de-al saselea exercitiu, presupune si practicarea continentei (asociata sau confundata in culturile occidentale cu celibatul) datorita transmutarii alchimice a energiei sexuale in energie vitala si trezirii energiei kundalini.

SURSA.NET

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu