Pagini

Spusele lui Budha:“Nu credeţi în buna credinţă a tradiţiilor, chiar dacă datează de generaţii şi sunt larg răspândite. Nu credeţi un lucru numai pentru că mulţi alţii vorbesc despre el. Nu credeţi în bunele intenţii ale înţelepţilor din vremurile trecute. Nu credeţi în ceea ce v-aţi imaginat, sugestionându-vă că un zeu a fost sursa voastră de inspiraţie. Nu credeţi în autoritatea maeştrilor şi a preoţilor. După ce examinaţi totul, credeţi numai în ceea ce aţi verificat şi experimentat singuri şi consideraţi a fi rezonabil după felul vostru de a fi.”

luni, 30 martie 2015

Trezirea capacitatilor-TRATAKA




= Una dintre cele 6 SHATKARMAS care urmăreşte, printre altele, amplificarea şi întărirea puterii de concentrare mentală, simultan cu curăţarea şi îmbunătăţirea vederii, prin fixarea neîntreruptă a privirii asupra unui punct colorat sau o YANTRA. La început trebuie aleasă şi aşezată o bulină colorată,ori o YANTRA la nivelul axei ochilor ce va fi plasată la aproximativ 1,50 m în faţa noastră. Atunci când ne antrenăm (facem TRATAKA), privirea va fi ferm şi continuu îndreptată asupra bulinei colorate sau a YANTRA-ei, cu ochii larg deschişi şi vom urmări la început să nu clipim deloc, decât o dată pe minut.

 

Antrenamentul în TRATAKA la început poate să fie de minim 10 minute. Proporţional cu antrenamentul nostru în timp, vom remarca faptul că putem rămâne minute în şir fără a mai simţi deloc nevoia să clipim şi în acelaşi timp vom remarca o îmbunătăţire considerabilă a puterii noastre de concentrare mentală şi a atenţiei 

Noaptea, această tehnică yoghină (TRATAKA) se poate face la fel, dar folosind drept suport de fixare neîntreruptă a privirii flacăra unei lumânări care va fi astfel plasată încât să se găsească la nivelul axului optic al privirii noastre. Vom mări treptat durata antrenamentului în TRATAKA dar vom avea grijă să ne oprim în momentul în care ochii încep să lăcrimeze foarte mult. Perioada optimă la care trebuie să ajungem mărind gradat timpul afectat antrenamentul este de 30-45 minute.


TRATAKA
Vom remarca instalarea unei stări de intensă fericire mentală (FARĂ MOTIV) în timpul şi la 3-4 ore după realizarea tehnicii de TRATAKA şi, de asemenea, vom constata o uluitoare creştere a încrederii în sine. Prin TRATAKA consecvent realizat, privirea devine magnetică, caldă, expresivă, puternică şi fermecătoare. Dacă este cazul, uneori putem alterna antrenamentul în TRATAKA, punând o farfurie plată plină cu apă la oarecare distanţă şi aşezând-o astfel încât să facă un unghi adecvat cu flacăra lumânării, astfel încât aceasta să ajungă să se reflecte aproape în mijlocul farfuriei. Imediat după aceea vom face TRATAKA numai asupra imaginii lumânării reflectate în apa din farfurie.

Practica acestei forme de TRATAKA, îmbunătăţeşte vederea şi calmează oboseala ochilor, în finalul tehnicii de TRATAKA, mai ales dacă a apărut lăcrimarea abundentă,ochii vor fi spălaţi prin stropire cu apă rece aruncată din palme în timp ce ţinem ochii deschişi.

Atunci când ne spălăm după TRATAKA ochii, aceştia trebuie să fie stropiţi uşor cu apă rece de câteva ori; dacă suntem foarte sensibili şi folosim apă caldă, vom încheia întotdeauna folosind măcar de 2 ori apa rece. Aceasta amplifică aportul de sânge la nivelul ochilor şi masează în mod armonios globii oculari..


Efecte;
TRATAKAM-deblocheaza energia inerenta a mentalului si o canalizeaza in mod constient in zonele adormite sau cu alte cuvinte netrezite ale constiintei.Tocmai de aceea yoghini afirma ca practica lui Trataka nu confera doar clarviziune,ci si trezirea capacitatilor paranormale ,de telepatie,telekinezie,vindecari de natura psihica,etc..Amplificarea vointei,imbunatatirea memoriei si capacitate marita de concentrare.

Elimina toate bolile ochilor,face sa dispara oboseala si lenea si elimina cauzele aflate la originea acestor maladii.
TRATAKAM , poate sa genereze unele puteri mentale si chiar o trezire si amplificare a fortei hipnotice. 

Şi ne întoarcem încă o dată la întrebarea: în ce lume trăim? Intr-un univers viu, organic şi interconectat sau într-unul divizat şi imobil? Noi alegem.Intenţia iar de cealaltă parte alegerii e acţiunea!

Când dr.Tiller şi-a desfăşurat cercetarea cu privire la capacitatea intenţiei de a influenţa sistemele fizice, el a folosit „patru meditatori foarte bine calificaţi”.După cum sugerează dr. Pert,această abilitate de a mânui intenţia este un talent ce poate fi dezvoltat.

Dr. Tiller adaugă cu privire la abilitatea de a focaliza intenţia:

”Acesta e motivul pentru care unele învăţături oculte străvechi învăţau oamenii să se concentreze asupra unei flăcări. în acest fel înveţi să îţi aduci atenţia pe un canal foarte îngust, astfel încât densitatea energetică devine mai mare”

Si iata o forma de trataka deosebita preluata de pe http://yoga4people-ro.blogspot.ro/2011/03/trataka.html

Să păstrezi mereu țelul în fata ochilor trebuie și poate fi învățat, iar Trataka este tehnica potrivită pentru asta.

Trataka înseamnă în sanscrită a privi continuu și este una dintre cele mai importante și simple exerciții de concentrare în yoga. Când practici Trataka te uiți încontinuu la un obiect, fără să închizi ochii sau să clipești în acest timp.

Pentru asta ai nevoie de un obiect - obiectul tău de concentrare!

Acesta trebuie să fie simplu și să te atragă spontan cu ceva. Lista posibilelor obiecte pentru concentrare e practic nelimitată. Iată câteva propuneri: un punct negru, soarele (însă doar la răsărit/apus, atunci când e încă roșu și lumina are o intensitate corespunzător redusă), cerul, imaginea proprie în oglindă, ochiul altcuiva, întunericul, reflexia lunii în apă, un cristal, un nasture, o poză a unei persoane iubite, flacăra unei lumânări...

Alege-ți atent un obiect pentru concentrare și păstrează-l apoi!

Trataka implică, mai întâi, să te uiți la obiectul concentrării tale cu ochii foarte relaxați și liniștiți. Întreaga ta atenție trebuie să se focalizeze asupra obiectului de concentrare. În caz că te descoperi totuși visând cu ochii deschiși sau cu gândul în altă parte, revino blând la obiectul inițial. În momentul în care simți o cât de mică senzație de discomfort, închide ochii și rămâi astfel o vreme. Deschide-i apoi și reia exercițiul.

Atunci când poți să realizezi cu ușurință asta, treci la faza următoare: integrează acum, pe lângă concentrare, si vizualizarea. Aceasta intervine atunci când închizi ochii. Concentrează-te asupra imaginii în negativ, care apare imediat ce închizi ochii. Sau imaginează-ți obiectul tău de concentrare, exact așa cum tocmai l-ai văzut înainte să închizi ochii. Această imagine apare, poate, nu foarte clar la început - exersează mai departe și se va îmbunătăți.Imaginea va apărea și, după o vreme, va dispărea - o readuci și, după un timp, va dispărea iar. Aceasta se va repeta de câteva ori, până când nu vei mai vedea nici o imagine. Deschide iar ochii și reîncepe exercițiul!

Următoarea etapă implică să nu te mai concentrezi asupra obiectului extern. Începi direct cu ochii închiși și readuci imaginea obiectului tău de concentrare în fața ochilor interiori, fără să îl mai fixezi cu privirea înainte. Astfel îți antrenezi, în continuare, nu doar puterea de concentrare, ci și capacitatea de vizualizare și, implicit, memoria.

Și prin asta te apropii de ideea inițială: a păstra țelul în fața ochilor!

Ce înseamnă asta exact? Cum se face așa ceva?

Pentru început, trebuie să-ți fi găsit un țel.
Ce-ți dorești? Ce vrei să realizezi întâi și-ntâi? Și mai ales: cum formulezi asta?

Iată o listă care ți-ar putea fi de ajutor:

1.- Definește-ți țelul cât se poate de concret și exact. Clarifică toate întrebările posibile (de exemplu, determină tot ce ai nevoie și/sau pune-ți un termen limită pentru realizare, dacă așa ceva este posibil etc.) 

2.- Fii atent la formularea țelului: evită orice comparații și formulează doar pozitiv! 

3.- Fă o verificare ecologică: ce consecințe are pentru tine și cei din jurul tău dacă îți atingi scopul? 

4.- Este un țel realist? 

5.- Este chiar un țel de dorit? Vrei asta din toată inima? Ești total convins sau există, totuși, rețineri? 

6.- Depinde doar de tine dacă-ți poți atinge țelul? 

7.- Poți să-ți măsori cumva progresul pe drumul către țelul tău? Definește țelurile etapelor intermediare, dacă este posibil.

Folosește aceste șapte puncte ca pe o check-list, după ce ți-ai găsit un țel.

Și acum, după ce ți-ai găsit un țel și l-ai mai și formulat după toate regulile ;-), vizualizează-te, te rog, imediat după ce ți-ai atins țelul.

Imaginează-ți situația cât poți de bine, cufundă-te complet în acel moment, în care tocmai s-a întâmplat ceea ce-ți dorești și simte plenar tot ce se întâmplă, ascultă eventualele sunete... lasă-ți toate simțurile să ia parte la acest moment... și tot ceea ce percepi atunci (= vezi, auzi, simți ș.a.m.d.). Acesta este obiectul concentrării tale, care trebuie vizualizat cât mai des și păstrat cât mai mult, conform tehnicii de Trataka prezentate mai sus. Este absolut necesar să menții această imagine (completată cu sunete, senzații, miros ș.a.m.d.) în fața ochilor interiori, și nu drumul care duce acolo, pentru că sunt multe drumuri care duc la țelul dorit.

Și acum, la lucru! Care îți este următorul țel?

Sursa; 
http://yoga4people-ro.blogspot.ro/2011/03/trataka.html

 

De fapt, ce face Tratakam in alta ordine de idei?.Tratakam face trecerea de la omul animalic la omul superior.Spun omul animalic fiindca o societate tinuta sub stress functioneaza doar in regim de supravietuire ca orice animal.Lobii parietali sunt cei care se ocupa de stimularea senzoriala,atunci cand facem diverse activitati,mancam,ne incheiem la sireturi,etc.Ei ne asigura supravietuirea,orientarea senzoriala,problema este ca; acesti lobii parietali sunt suprastimulati in detrimentul ''lobilor frontali'' acestia din urma tinand de scopul in viata,vointa,capacitate de decizie,discernamant,concentrare.Si aici intervine rolul Tratakai,aceasta tehnica,linistind lobii parietali,si stimuland lobii frontali,care mai sunt numiti si coroana creierului.Cititi si blogul ''lobii frontali''si de asemenea articolul Yogoda,acest sistem de antrenament care de asemenea stimuleaza lobii frontali,impreuna cu antrenamentul stiinta respiratiei acestea impreuna ducandu-va pe culmile evolutiei. 

RECOMANDARE;Prin Trataka cu ajutorul unei flacari de lumanare,veti capata o stralucire aparte,data de amplificarea tejasului(focul subti)in plus, va va ajuta enorm in meditatie datorita fascinatiei creata de foc.

Un comentariu: