Pagini

Spusele lui Budha:“Nu credeţi în buna credinţă a tradiţiilor, chiar dacă datează de generaţii şi sunt larg răspândite. Nu credeţi un lucru numai pentru că mulţi alţii vorbesc despre el. Nu credeţi în bunele intenţii ale înţelepţilor din vremurile trecute. Nu credeţi în ceea ce v-aţi imaginat, sugestionându-vă că un zeu a fost sursa voastră de inspiraţie. Nu credeţi în autoritatea maeştrilor şi a preoţilor. După ce examinaţi totul, credeţi numai în ceea ce aţi verificat şi experimentat singuri şi consideraţi a fi rezonabil după felul vostru de a fi.”

joi, 31 martie 2016

SOMNUL - MAESTRUL TUTUROR MAESTRILOR


Sleep is the Supreme Master of all Spiritual Masters

"Somnul este maestrul suprem al tuturor maestrilor spirituali".
"Sleep is the Supreme Master of all Spiritual Masters" /."Le sommeil est le Maître Suprême de tous les Maîtres spirituels"( Mirahorian).
"Cine nu cunoaste ce este somnul, nu cunoaste nici ce este trezirea".( Mirahorian)
"Cine nu cunoaste ce este moartea, nu cunoaste nici ce este viata".
Contactul cu moartea poate fi accidental ( NDE-Experienta din proximitatea mortii, anestezie) sau poate fi indus ( amintiti-va de experienta din vecinatatea mortii, care l-a condus la trezire pe Ramana Maharshi ).

In realitate ne intalnim cu moartea in fiecare zi (somnul este "mica moarte" ) si in fiecare clipa (continuitatea curgerii timpului este in fapt o succesiune de aprinderi si de stingeri, de momente de existenta si non-existenta, in care suntem in contact cu realitatea sursa omniprezenta ), daca reusim sa ne centram prezenta in Acum (asta este ceva diferit de identificarea cu continutul mintii din acest moment). Pentru a va trezi, nu este nevoie de nimic altceva decat sa incetati sa mai fiti absenti. Acesta este singurul pacat [2][3][4], care perpetueaza separarea de noi insine si de realitate (prizonieratul in realitatea virtuala separata a mintii[1]), care finanteaza orbirea, somnul permanent si transa colectiva in care se afla fiintele umane transformate in recipiente.

Articolul de mai jos se refera la accesul la moartea mistica ( transa mistica), care are drept maestru somnul.

Ce este somnul ?
Somnul este o transa naturala, un pachet de programe care permit reintoarcerea la izvor ( la realitatea sursa; lumea vietii; lumea ordinii-negentropica) pt a ne regenera( repara, reincarca), dupa excursia in lumea mortii, in care obosim si ne stricam( lumea dezordinii- entropica) . Fara acest program automat de intoarcere zilnica la sursa, am trai doar atat cat traiesc insectele numite efemere (Ephemera simulans; Ephemera guttulata).

Ceea ce etichetam drept somn este un program, care a fost elaborat de speciile vii pe parcursul a miliarde de ani de evolutie, pt a combate epuizarea, oboseala, erorile, defectarile si distrugerile, care apar in timpul incursiunii zilnice pe parcursul starii de veghe profana in lumea timpului si a dezordinii ( entropiei).

Pe intregul parcurs al vietii, dar si in fiecare ciclu diurn calatorim in doua lumi pe care le etichetam exact invers, in cursul starii de veghe profana (din cauza programarii pt identificarea cu mintea) :

1. lumea vietii ( lumea ordinii ori a negentropiei, lumea iubirii, relaxarii, abandonarii, armoniei, fericirii; lumea atemporala a sincronicitatii ) si
2. lumea mortii ( lumea dezordinii ori a entropiei, dizarmoniei, luptei, incordarii, conflictelor, nefericirii, ego-ului; lumea temporala, diacronica, a succesiunii, transformarii, distrugerii, imbatranirii) .

In urma castrarii (conditionarii, programarii ca sclavi, de catre specia extraterestra ca a utilizat-o pt exploatarea resurselor miniere de pe Terra ) oamenii au ajuns eticheteze drept lumea vietii, tocmai taramul mortii si sa pretuiasca doar exteriorul, lumea de la periferie, lumea efectelor, in locul lumii interioare a cauzelor, lumea conflictelor (luptei, razboiul), lumea tarelui ( scuturi, cuirase), lumea separarii ( lumea zidurilor, lumea luptei cu singuratatea).

In urma conditionarii oamenii au ajuns sa pretuiasca taramul mortii....activitatea pana la epuizare, acumularea(de lucruri, averi, puteri, cunostinte, informatii), lumina fenomenala radioactiva, produsa prin explozii termonucleare de o stea(o adevarata sabie a lui Damocles deasupra capului),
Si sa se teama, sa culpabilizeze si sa dispretuiasca lumea interioara si lumea vietii, de aici frica de intuneric (calea catre lumina necreata), frica de tacere ( vocea prin care raspunde Dumnezeu) si pretuirea cuvantului, de aici dispretul si culpabilizarea repausului, relaxarii, somnului si a inactivitatii ( lenea, nesimtirea), de aici pretuirea conflictelor in afara si in interior, in loc de impacare si iertare, de aici dezinteresul pentru scaderea cunoasterii, dezvatare si uitare, pt simplitate si firesc ori pentru eliberarea din minte (meditatie, contemplatie)
Lao Tzu a sesizat in capitolul 76 ierarhizarea inversa a celor doua lumi de catre mortii in viata, atunci cand a afirmat ca ceea ce pretuiesc oamenii este lumea care poarta pecetea mortii ( tare, rigid, incordat, batran, uscat, activ), iar ceea ce dispretuiesc poarta pecetea vietii ( moale, flexibil, relaxat, tanar, verde, plin de apa, activ paradoxal) 
vedeti imaginea si descrierea acesteia (traducerea textului acestui capitol).

DECONDITIONAREA, DEAUTOMATIZAREA 
O modalitate de trezire ar fi inducerea constienta a transei create de programul automat numit somn. Asta presupune deconditionarea, deautomatizarea.

Toate cele opt ramuri (anga) ale practicii de aliniere expusa de Patanjali si de Buddha sunt inspirate din transa naturala numita somn. 
De unde credeti ca au fost inspirata pacificarea corpului prin asezarea sa intr-o pozitie comoda si fixa (asana) ?
Dar pacificarea respiratiei (pranayama) ?
Orice om care doarme, intra in starea de detasare senzoriala ( pratyahara) a unui mare maestru spiritual, fara sa faca nici o instruire in aceasta directie. Se spune ca Buddha intra intr-o asemenea stare de concentrare, incat nu era deranjat de zgomotul si de praful ridicat de o caravana de camile, care trecea pe langa el, timp de o ora . Dar acelasi rezultat este obtinut de orice copil nou-naascut, care doarme profund, in timp ce oamenii chiuie, tipa si danseaza in preajma sa, la o nunta. 
De unde credeti ca au fost inspirate metodele de inductie ale transei, precum fixarea atentiei (dharana), absorbtia in obiectul pe care l-am fixat (dhyana) ?

CALEA ASISTARII CONSTIENTE

Desi in fiecare zi, cu ocazia somnului, ne intoarcem acasa (la izvor; la realitatea sursa) si ne eliberam din realitatea secunda [1] nu vedem lumina necreata si nu ne trezim, din cauza ca nu suntem constienti in cursul acestei calatorii, care se face pe pilot automat. 
Ce sa facem ca sa nu mai fim absenti in cursul acestei calatorii automate ?
Sa incepem sa fim prezenti in starea de veghe, sa fim fiinte constiente ( de aici preocuparea lui Buddha si a lui Iisus pt practica prezentei constiente impartiale; vedeti semnificatia termenului "pacat" [2],[3],[4]

Nu este nevoie de nimic pt a va trezi, daca nu sunteti absenti. 
Absenta sau lipsa prezentei constiente impartiale este datorata identificarii vazatorului cu mintea (fluctuatiile psihoemotionale), asa ca stingerea acestor fluctuatii din minte declanseaza separarea sau fracturarea prezentei continue, de care se bucura permanent Sinele (vazatorul). 
Reluarea centrului in vazator si a continuitatii prezentei in diferitele camere prin care ne deplasam in timpul vietii si in cursul calatoriei de reintoarcere acasa in centrul vietii si al regenerarii, care se face cu ocazia somnului, este posibila doar prin asezare repetata (antrenament) in prezenta constienta impartiala si atunci cand ne aflam in minte.

Pentru a descoperi cine suntem, pt a ne trezi sau ilumina, nu trebuie sa cautam nici un maestru in afara, ci doar sa fim constienti in momentul intrarii in somn. In locul luptei cu somnul va propun sa-l lasati sa se instaleze in timp ce singura dvs preocupare sa fie asezarea in prezenta contienta impartiala. Aceasta prezenta impartiala se realizeaza prin predare la fiecare expiratie si este descrisa in articolul despre modalitatea de practica a rugaciunii lui Iisus , indicata de parintele Arsenie Boca [5]

Metoda de relaxare pilotata auditiv reprezinta o modalitate de trezire, fiindca practicantul este instruit sa abandoneze orice control al mintii(egoului) si sa asiste la desfasurarea procesului automat de punere in repaus si de reintoarcere acasa.
Eroarea controlului si a luptei este explicata in articolul [6]
A face/a actiona= a ramane in ego; a practica prezenta constienta= a iesi din minte; practica non-actiunea/non-gandirea prin asezare in prezenta contienta si totul se va aseza in ordine, va cădea în locul unde trebuie sa se afle/ Practice not-doing/not-thinking and everything will fall into place.
Eroarea consta in faptul ca recurgerea la control si la lupta mentine prizonieratul in minte, fiindca orice actiune apartine doar mintii si egoului, pana la trezire ( pana la eliberare din minte); adica amplificarea luptei intareste mintea si egoul (centrul vechi cu care am fost conditionati sa ne identificam) ; de aceea efectul numit autocontrol sau "control al mintii" se obtine prin reasezarea "vazatorului/calatorului" in scaunul de domnie prin prezenta constienta; de asta am folosit in metoda de relaxare pilotata predarea/abandonarea efortului/ let go (vedeti parabola carului in imaginile din pagina Mirahorian) [7]

Un text (Vijnana Bhairava/ Vigyan Bhairav ), a carui vechime este estimata de unii cercetatori la 12000 de ani, recomanda drept cale de trezire constientizarea momentului adormirii si trezirii ( momentul trecerii de la starea de veghe la cea de somn si invers).

VB7. Dharana 32 Sutra/Shloka n° 55
(Urmarind) respiraţia subtilă din centrul din frunte, atunci când (suflul subtil) se intoarce in inimă, in momentul intrării in somn, se realizează controlul asupra viselor (stingerea viselor insemna eliberarea din realitatea secunda a mintii[1], trezirea din somn, iluminarea) şi al morţii însăşi ( accesul la nemurire; iesirea sau eliberarea din timp )/ With intangible breath in center of forehead, as this reaches heart at the moment of sleep, have direction over dreams and over death itself. /Avec le souffle impalpable au centre du front quand celle-ci gagne le cœur au moment de sommeil, maîtrise tes rêves et la mort elle-même. / Con l’intangibile respiro nel centro della fronte, allorché questo raggiungere il cuore, nel momento del sonno, abbi il governo sui sogni e sulla morte stessa.
vedeti explicatia VB7 pe linkul de mai jos:

"CUM SA OPRIM MINTEA ?"

CINEVA M-A INTREBAT ODATA : "CUM SA OPRESC MINTEA ?"

I-am raspuns ca acest lucru nu este o actiune, ci o nonactiune ( o actiune paradoxala) [9] obtinuta prin predare si asezare in prezenta constienta, fiindca in orice actiune ( repetarea unei rugaciuni sau mantra) autorul ramane egoul/mintea si ne pacalim singuri. Daca se pastreaza prizonieratul si ancorarea in periferie (minte) se ajunge la autohipnoza, o transa centrifuga (cu centrul in afara), care nu a eliberat niciodata pe nimeni . Toate tipurile de concentrare si de meditatie plonjeaza in diferite tipuri de transa, insa numai transele care au centrul in interior ( care sunt ancorate in prezenta constienta impartiala) plonjeaza in profunzimea fiintei noastre si a universului, in izvorul tuturor minunilor. Pentru oprirea mintii vedeti tehnicile de stopare[10], tehnicile de golire[11] sau metoda indicata in articolul urmator: "Poate oare frumosul sa salveze lumea ?/ Can beauty really save the world ?"[12]
"Ritmul respirator este o afisare (feedback) al ritmurilor cerebrale. Oprirea mintii sau iesirea din minte si accesul la transa mistica sunt insotite de suspendarea respiratiei ". Cei care au incercat sa controleze centrul (mintea) prin periferie (respiratie) au murit , ca si fiul lui Jean Pierre Petit [13]. 
Mintea se controleaza de la nivelul superior ei - centrul constientei si al atentiei impartiale. Cei care au impus/controlat tăcerea nu au obtinut tăcerea autentica, care izvoreste din profunzimea fiintei noastre, ci doar o vorbire (interioară; gălăgie) reprimată, fiindca toate actiunile apartin ego si intaresc mintea. Ramana Maharshi a indicat autochestionarea- sa ne punem constant intrebarea "Cine sunt eu ?"( refuzand toate raspunsurile in care ne identificam cu profesia, corpul, mintea, varsta, sexul) si sa ne ancoram in ascultarea tacerii, care urmeaza dupa intrebare - drept cale de golire, de detasare de efemer si de ancorarea pe prezenta constienta si in tacere necreata, pt a ajunge la Iluminare sau la realizarea Sinelui. Aceeasi metoda o regasim in buddhismul Zen, care apeleaza la intrebari paradoxale ( koan), care nu au niciun raspuns rational . [5]

Daca vedeti un peisaj mirific, care va taie respiratia, opriti-va si contemplati-l, fiindca aveti o ocazie sa va eliberati din minte si sa va treziti. 
"Viata nu se măsoară prin numărul de respiratii pe care le luam, ci prin momentele care ne lasa fără respiratie" /"Life is not measured by the number of breaths we take, but by the moments that take our breath away"
Patanjali spunea ca putem folosi orice ne incanta si ne rapeste atentia (YS 1.39)[8] ( un apus de soare, o melodie, un cantec, un parfum, un lucru f. frumos) . Fiecare lucru, care ne capteaza total atentia (inclusiv o durere sau o suferinta ), reprezinta o poarta de a iesi din minte si timp. Viata nu se masoara prin durata sau timpul cat am fost prizonieri in minte, ci prin numarul clipelor in care ne-am eliberat, prin momente in care am iesit din minte si din timp si am intrat in taramul fiintei si al transei." (Mirahorian)
Cand am elaborat metoda de trezire (metoda de relaxare prin pilotare auditiva)[14], am cautat raspuns la intrebarea "cum ne putem intoarce la noi insine?", "cum ajungem la cunoasterea nemijlocita de sine ?", 
" Cum intram in izvorul vietii, al omnicunoasterii si omnipotentei ?". 
I-am intrebat si pe prietenii mei, parintele profesor Dumitru Stăniloae si pe parintele Arsenie Boca, care este calea de indumnezeire si ei mi-au indicat o varianta nevirusata a rugaciunii inimii si modul de practicare : 1. Se practica rugaciunea simplificata "Vie imparatia Ta", pe inspiratie si "Faca-se voia Ta", pe expiratie ; partea de pe inspiratie ( "Vie imparatia Ta") este pt activare ( dinamizare; Yang), iar partea "Faca-se voia Ta " este pt predare, abandonare ( dezactivare, let go, Yin). 2. Se practica timp de 5 minute repetarea rugaciunii in forma din ce in ce mai subtila (cu voce tare, in soapta, in gand, fara vorbire interioara), pt a matura toate gandurile din cap; 3. Nu se repeta (reinitiaza) rugaciunea in mod mecanic, fara sa asteptam raspunsul (tacerea, care se instaleaza dupa fiecare intrebare, predare, abandonare), fiindca devine un monolog si o ancorare in minte- ce fel de rugaciune sau cerere este aceea, daca noi nu asteptam si nu ascultam raspunsul: tacerea; reinitierea se face bland (stare de iertare), doar daca mintea se umple din nou de ganduri; orice rugaciune este o abandonare, dar si o cerere, o intrebare, care este urmata de un gol, care videaza mintea; daca reinitiem rugaciunea (fara sa fie nevoie de o noua stergere sau golire), in loc sa fim prezenti si sa ascultam tacerea (modul in care se exprima Dumnezeu), inseamna ca vorbim doar noi, ramanem prizonieri in minte si in ego (autorul actiunii), adica nu se realizeaza asezarea in prezenta constienta si eliberarea din minte. [5]
Daca ramanem ancorati in actiune si in vorbire interioara nu apare raspunsul (tacerea necreata), fiindca suntem absenti si ocupati cu generarea galagiei, actiunii . Capul si inima sunt centrii secundari; rugaciunea se practica in centrul existential ( plexul solar, hara, inima initiatica), pana cand cadem in acest centru din care toti ne-am nascut (inceputul spiralei), si "ne nastem din nou". Prezenta constienta este indreptata doar asupra tacerii, care izvoreste din noi si nu asupra unor rezultate ulterioare, fiindca aceasta genereaza graba, deplasarea centrului in afara ( deplasarea in viitor este de fapt o recadere in minte) si conduce la caderea in transa de expectatie ( implinirea falsa; "sarcina falsa" nu conduce la "nasterea din nou")
In 1971 Henri Coanda mi-a vorbit despre "Instructiunile de aliniere" (Yoga Sutra) ale lui Patanjali, o carte despre care Nicolae Tesla i-a spus ca este cea mai valoroasa de pe Terra, findca ea cuprinde intr-o forma sistematizata caile de trezire sau de trecere la regimul divin (direct, holografic, sincronic ) de functionare al fiintei umane. Aceste cai de trezire au fost descoperite si practicate de civilizatiilor anterioare ( redate si in Shivaismul nondualist din Kashmir sub forma celor 112 tehnici de iluminare din Vijnana Bhairava ). 
Detalii despre acest subiect gasiti in cartea:Comentariu la Misterul Ummo [13]

BIBLIOGRAFIE
1. O realitate separata/ A Separate Reality (articol despre captivitatea in realitatea virtuala a mintii)

2. LUMINA PREZENTEI DIVINE : CONSTIENTA IMPARTIALA
THE LIGHT OF DIVINE PRESENCE: IMPARTIAL AWARENESS
SINGURUL PACAT ESTE LIPSA PREZENTEI CONSTIENTE IMPARTIALE
3. SINGURUL PACAT ESTE LIPSA PREZENTEI CONSTIENTE IMPARTIALE
4. IMPARTIALITATEA CONSTIENTEI CONDUCE CELE DOUA BRATE: JUDECATA (MINTEA; CANTARIREA) SI ACTIUNEA ( TRUPUL; SABIA), IAR NU INVERS / IMPARTIALITY IS THE LEADER OF JUDGEMENT AND ACTION
5. CUM SE REALIZEAZA MEDITATIA PT TREZIRE ORI NASTERE DIN NOU PRIN RUGACIUNE, KOAN ZEN SI MANTRA ? 
6. Eroarea controlului mintii/ The error of controlling the mind
7. Alegoria carului / The Allegory of the Chariot
8. Stiinta si tehnologia transei centripete-Aforismele lui Patanjali/ Yoga Sutra of Patanjali/ Instructiuni de Aliniere de Dan Mirahorian
SITE PSI-SCIENCES
9. Wei Wu Wei-Stiinta zeilor-Abandonarea luptei si intrarea in starea divina de functionare holografica / Wei Wu Wei-The Science of Gods- Invulnerability and Holographic Operating Mode / Wei Wu Wei-La Science des Dieux
10. TEHNICI DE STOPARE SAU DE OPRIRE A MINTII/ STOPPING OR TURNING OFF THE MIND TECHNIQUES
Tehnici de stopare a mintii pentru trezire si vindecare (fobii, panica, griji, gandire obsesiva, anxietate)/ Stopping mind techniques for awakening and healing ( stop worry, obsessive thoughts, anxiety and panic attacks)
11. TEHNICI DE TREZIRE PRIN VIDARE SAU GOLIRE A MINTII
12. POATE OARE FRUMOSUL SA SALVEZE LUMEA ?/ CAN BEAUTY REALLY SAVE THE WORLD ?
13. Comentariu la Misterul Ummo de Mirahorian
ADRESA DE DESCARCARE : 
14. Mirahorian: Metoda de relaxare pilotata auditiv : Calea Eliberarii sau Trezirii / The Way of Awakening Za Moksha 

DAN MIRAHORIAN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu